The Ashram experience, ik ga hier nooit meer weg. - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu The Ashram experience, ik ga hier nooit meer weg. - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu

The Ashram experience, ik ga hier nooit meer weg.

Door: Arti Bholasingh

Blijf op de hoogte en volg Hans Pieter en Arti

24 April 2014 | Indonesië, Mengwi

Na een onrustige nacht van de jetlag en de wilde golven zag ik mijn uitzicht bij daglicht. Wat een geweldig mooi uitzicht met aan de rechterzijde de mooie blauwe zee met speelse golven en de rechterzijde een zoetwarerbron met lelies. Wat kunnen kleine dingen een mens intens gelukkig maken. Geen heimwee, volledig compleet, zen, nothing else matters en niets nodig. 'Ik ga hier nooit meer weg' gedachtes kwamen in mij op. Zoveel natuur, rust en sereniteit. Ow ow ik begin nu zweverig te klinken. Ik ga maar eens douchen. Yess! Weer lauw stromend water. Heerlijk verfrissend.

Op naar het ontbijt. Ik loop richting het 'restaurant' en kom voorbij een kleuterschooltje op de Ashram en twee grazende koeien. Overal bananenbomen. en palmbomen. Weer komen de 'ik ga hier nooit meer weg' gedachtes in mij op.

Het 'restaurant' is een binnenplaatsje met uitzicht op de zee, de yogatempel en de grazende koeien. Hier ontmoet ik de andere gasten en de leden. Duitsland, UK, Denemarken, Nederland. Van alles wat. We zitten in een kring op kussentjes op de grond. The Ashram experience....alles is functioneel, geen overbodige luxe. Een meisje rond de 16 jaar oud opent het ontbijt met een Puja (gebed)

Het ontbijt is geheel vegetarisch en bestaat uit kokospasta, pannekoekjes,linzen,rijst en bananen. Het smaakt goed. Na het ontbijt kan ik me inschrijven voor acupunctuur. Even gebruikmaken van de wifi en appen met het nog slapende thuisfront terwijl ik zit te wachten.

Acupunctuur deed me goed..totally zen. Dat voor nog geen 5 euro. In NL doen ze het niet voor dat geld. Wel pijnlijk die naaldjes in m'n oortjes...maar dat was maar even.

De tijd vliegt voorbij en het is alweer tijd voor lunch. Weer een Puja en rijst met vis, tahoe, tempéh, tomaten, spinazie, aardappeltjes, kokoskoekjes en mandarijntjes.

Even trek ik me terug in mijn huisje om vervolgens naar een massagesalon te gaan met 2 andere gasten. De salon is op 5 min lopen. Ik ben meer dan een uur binnen geweest. Wow wat een wereldse massage! En dat voor nog geen 10 euro! Gelijk ff m'n middagdutje gedaan. De masseuse Nanda was ontzettend goed in haar vak. Ik ga van het weekend nog eens terug. Hierna nog een heerlijke mangolassie in de prachtige tuin bij Vincent's.

Op weg terug naar de Ashram worden we meerdere geroepen door omstanders...taxi? taxi? taxi? No thank you..No thank you..No thank you.

Nog even snel een douche voordat de Yogaclass begint. De vochtigheidsgraad is hoog en m'n kleding voelt klam aan.

De yogalessen worden gegeven door een Nederlander. Hij noemt zichzelf Ahim Shaka en hij leeft voor yoga. Hij staat  2 uur snachts op  tot 7 uur in de ochtend yoga te beoefenen. Ik kan merken dat hij met passie lesgeeft. Hij heeft enigszins vrouwelijke trekjes. Oei al gauw kom ik erachter dat dit lessen voor gevorderden zijn. Ik hou het vol maar kan niet zover strekken. Dan komt de Ahim Shaka ff langs en duwt je net iets verder in je houding. au au au stop...nee ik laat niets merken..ik kan het..ik kan het..morgen zal het beter gaan.

Ik kan nog snel voor het diner naar de supermarkt om mr muscle te kopen om later de badkamer met 0 sterren een beetje naar westerse standaarden te brengen. Jaa, mr muscle ook aanwezig op Bali.

Het eten is lekker. Weer geopend met een Puja. Het meisje leek wel 12 dit keer. Het is rijst met aubergines, boontjes, omelet, en aardappelkoekjes. Dit keer krijgen we snakeskinfruit. Een vrucht met een schil dat eruit ziet als slangenhuid met een bijzonder verfrissende smaak. Ik kan het nergens mee vergelijken.

Over slangen gesproken, niet ver hier vandaan is een groene slang gesignaleerd. Rina een Deense gast heeft het gefilmd. Het lijkt wel een groene boom slang. ieuw..bah..

Na het eten de badkamer gedaan en daarna met Katrine uit Duitsland gekletst. Ze heeft vorig jaar haar baan opgezegd om een wereldreis te maken tot december. Het is een mooie heldere avond met Tokehs op de achtergrond. Lijkt wel of ze Gekko roepen.

Morgen zal ze me vergezellen om naar Tirta ganga te gaan. Ik moet mijn Sarong niet vergeten anders kom ik de tempel niet in.

Nog even naar de sterren kijken. Wow wat is de hemel mooi! Wat een heerlijk relaxed dagje! Nu maar eens voldaan en compleet zen naar bed.

  • 24 April 2014 - 10:49

    Mia:

    Lieve Arti,

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw belevenissen.
    Fijn dat jij je zo goed voelt daar en zoveel nieuwe ervaringen opdoet.
    Een slang in de buurt,vind ik ook niet echt leuk,brrr,,,
    Ik volg jouw verslagen met grote interesse.

    liefs,Mia

  • 28 April 2014 - 02:18

    Hans Pieter En Arti :

    Mia, bedankt voor je reactie en dat je me volgt! Vind ik heel leuk om te lezen. Ik heb zelf nog geen slang gespot. Zou wel leuk zijn :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Mengwi

Hans Pieter en Arti

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 19195

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 01 Februari 2015

Onze Azië reis - A trip of a life time!

21 April 2014 - 22 Mei 2014

Indonesië

Landen bezocht: