Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu

Delhi

Door: Arti Bholasingh

Blijf op de hoogte en volg Hans Pieter en Arti

22 Oktober 2014 | India, Delhi

Na 30 dagen heb ik een goed beeld te pakken van het land. En ik wil meer!! Het wordt niet voor niets incredible India genoemd. We hebben Noord India intensief meegemaakt. In een korte tijd hebben we heel veel mogen zien.

Aangekomen op de Indira Gandhi airport is er bij de douane geen enkele vraag gesteld over onze vertrek uit het land. Wel spreken de doaniers mijn naam verdomd goed uit. Zou dat komen doordat mijn roots in India liggen of is het gewoon toeval?

Eigenlijk spreekt men mijn naam met een dubbele aa uit. Zoals Aaaaaarti en geen Arti.

Ik voel me een beetje opgelicht door quatar airways maar goed dat zal ik nog wel in een boze email zetten. We worden vervolgens opgehaald door onze reisagent en naar het hotel gebracht.

Onze eerste kennismaking met India/Hindustaan/Bharat verloopt goed. Onze reisagent geeft een korte introductie over de tour en overhandigd ons de documenten. Op elk document staat HP aangeduid met mr Pieter en Zevenhuizen is nergens te bekennen. Hij probeert het nog uit te leggen aan de reisagent maar tevergeefs. Zolang het geen problemen geeft.

De reisagent vind me er Indiaas uitzien en vraagt naar mijn achtergrond. Mijn overgrootouders zijn geboren in India, mijn ouders in Suriname en ik in Nederland. Hmmmm, op dat moment wist ik niet dat ik het erna nog 99 keer zou herhalen. Hij vraagt of ik Hindi spreek, ik hou mezelf dom en zeg dat ik een heel klein beetje versta. Dit zal later im ons voordeel werken. De reisagent vind dat HP er ook wel indiaas uitziet. Ach ja, waarom ook niet. De naam Harsh Patel is geboren!

Aaaarti Bholasingh en Harsh Patel gaan na een dutje de straten van Delhi verkennen.

We gaan naar Karol Bagh, een bekende winkelstraat in Delhi. In het begin vind ik het een beetje eng want ik weet niet wat me te wachten staat. Qua veiligheid blijkt het mee te vallen maar oei wat staren de mensen me aan. Iedereen in de straat, Harsh Patel, doen ze dit bij jou ook? Nee Aaaarti, maar ik zie ze wel kijken naar jou.

Hmmm, is het dan me haar, of schmink of kleding? Het antwoord zal ik niet krijgen. Wel beslissen HP en ik om ons in India voor te doen als husband and wife. Dan zien de mannen op straat iig dat ik een getrouwde vrouw ben (rode stip)

  • 22 Oktober 2014 - 18:14

    Jan Tholenaar:

    Hans Pieter en Arti, nog heel veel plezier. Mooi te lezen wat je zoal tegen kunt komen op de wereld. Genieten en samen mooie belevenissen meemaken.

    Groetjes een dikke 4, Jan

  • 28 Oktober 2014 - 22:37

    Pat:

    He levensgenieters!
    Jullie hebben het goed naar je zin.
    Enjoy life en de groeten aan Hartstikke Puik en een kus voor Aaaaaaaaahhhrti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans Pieter en Arti

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 19165

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 01 Februari 2015

Onze Azië reis - A trip of a life time!

21 April 2014 - 22 Mei 2014

Indonesië

Landen bezocht: