Ngwe Saung - Reisverslag uit Bago, Myanmar van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu Ngwe Saung - Reisverslag uit Bago, Myanmar van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu

Ngwe Saung

Door: Hans Pieter Zevenhuizen & Arti Bholasingh

Blijf op de hoogte en volg Hans Pieter en Arti

07 December 2014 | Myanmar, Bago

Vanavond gaan we met de nachtbus naar Ngwe Saung. We komen er s nachts aan en blijven er nog een nacht. Eigenlijk een te korte tijd om zo'n enorme afstand voor af te leggen. Maar de stranden in Myanmar zijn ongerept, mooi en schoon. Ik denk niet dat ik hier nog eens zal komen dus had het graag gezien.

We gaan vroeg ontbijten om erna lekker op het strand te gaan liggen. Hans Pieter werkt aan het reisverslag en ik lees Paulo Coelho. Er komen mobiele marktjes voorbij. Dit zijn mensen die hun (etens)waren willen slijten. We kopen een kokosnoot en drinken het sap samen op.

We besluiten erna het water in te gaan. Het water is heerlijk warm en ver in zee kunnen we nog altijd staan. We zijn maar met 5 mensen aan het schone strand. Normaal heb ik na 15 minuten genoeg van zwemmen en ga ik naar de kant. Dat is nu wel anders, we vertoeven wel 2 uur in het water.

Daarna lekker lunchen, we bestellen een kleine hap voor de lichte trek. Ik bestel tomaten salade. Ze vragen nog of ik het spicy wil hebben. Maar dat wil ik niet. Het is erg lekker maar mijn maag kan er niet tegen en ik krijg er vaak aften van. Mijn salade wordt gebracht en het barst van de groene chillis. Ik vraag om een nieuwe en wat denk je...ik krijg dezelfde maar de chillis zijn er met de hand uitgehaald. De smaak is uiteraard hetzelfde. Ik geef het op, stuur het bord terug en eet met HP mee. Als goedmaker krijgen we op het watermeloen als we weer op het strand zitten.

We gaan het water weer in. Het is nu nog warmer. Ook nu zwemmen we en spelen we als waterratjes 2 uur lang. We zijn de enigen. Her en der komt er nog iemand voorbij lopen of brommeren. Een mooie afsluiter voor Myanmar. De zonsondergang is er prachtig.

Na het diner besluiten we op tijd te slapen om de volgende ochtend ook zeer op tijd weer op te staan zodat we voor het ontbijt nog een duik kunnen nemen.

De pret eindigt als we om 10 uur de bus pakken naar Yangon. De volgende dag zullen we terugvliegen naar Bangkok.

Myanmar is zeker een aanrader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans Pieter en Arti

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 19093

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 01 Februari 2015

Onze Azië reis - A trip of a life time!

21 April 2014 - 22 Mei 2014

Indonesië

Landen bezocht: