Taunggyi & Kakku - Reisverslag uit Taunggyi, Myanmar van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu Taunggyi & Kakku - Reisverslag uit Taunggyi, Myanmar van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu

Taunggyi & Kakku

Door: Hans Pieter Zevenhuizen

Blijf op de hoogte en volg Hans Pieter en Arti

07 December 2014 | Myanmar, Taunggyi

Op 11 november komen we in alle vroegte aan in Taunggyi. Dat wil zeggen, het busstation van Taunggyi. Die liggen hier in Myanmar vaak best ver van de plaats waar ze naar verwijzen. Een beetje zoals Ryanair luchthavens in Europa.

We gaan eerst naar een hotel om nog een paar uurtjes te rusten en ons op te frissen. Wanneer we een beetje bekomen zijn trekken we het stadje in op zoek naar iets te eten. We vinden een heel lokaal eettentje en ik kreeg de indruk dat wij best een bezienswaardigheid zijn. Er is een meisje dat een beetje Engels kan en met meer gebaar dan woorden krijgen we wat te eten op tafel. Ik herinner me vooral dat het heel lokaal smaakte en heel heet was.

Erna naar de lokale markt. Je kijkt je ogen uit. Gedroogde vissen en fruit en groentes die we thuis niet kennen.

Dan de taxi in op weg naar Kakku. Het is 2 uur rijden maar het landschap is schitterend. Lokale boeren die hun velden bewerken, gele bloemen van de sesam, bijenkorven, rood zand,.. idyllisch.

Kakku is gebouwd in de 16de eeuw door de Pa-O stam. Hier staan duizenden kleine tempels en pagodas op een klein oppervlak. Op alle punten van de daken staan belletjes. Bij elke windvlaag geeft dat een mooi en bijzonder geluid. Toch mooi dat er telkens weer iets op ons pad komt om verwonderd over te zijn.

Op de terugweg gaan we nog langs 2 pagodes (die ons niet meer zo kunnen boeien na alle mooie dingen die we al gezien hebben: Shwebonpwint pagode en Sulamuni pagode.

Nog een hapje eten en dan nog 2 uur rijden van Taunggyi naar Kalaw. Morgen gaan we aan onze trekking richting Inle Lake beginnen, Spannend!