Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu

Yangon

Door: Hans Pieter Zevenhuizen

Blijf op de hoogte en volg Hans Pieter en Arti

04 December 2014 | Myanmar, Rangoon

Het is 6 november en vandaag reizen we naar Yangon in Myanmar. Vind ik toch best een spannende bestemming. Het is nog maar sinds kort dat de militaire junta het land meer openstelt voor buitenlandse bedrijven (momenteel zijn er 73 toegelaten tot de Myanmarese markt) en touristen.

Het heeft ons wel ettelijke uren gekost in de ambassade van Myanmar in Bangkok, zowel voor de applicatie als voor het ophalen, maar we zijn nu voorzien van nodige stempels en documenten.

Nu we Bangkok wat beter kennen vinden we vlot onze weg van het hotel naar de luchthaven met de skytrain en de airtrain (echt een goed en simpel systeem). Op de luchthaven werk ik nog een cheeseburger en Arti een hotdog weg, we weten niet wat ons in Myanmar de komende twee weken te wachten staat immers (ook qua eten).

Bij aankomst in Myanmar vallen mij gelijk een paar dingen op:

- we worden heel opzichtig gefilmd, maar buiten dat zijn de douane formaliteiten niet anders dan anders. We komen er vrij vlot doorheen.

- een bord met de volgende tekst: "Het volk van Myanmar heet u welkom. De mensen in Myanmar zijn vriendelijk, behulpzaam en sociaal". Ik vond het wel bijzonder. Wat zouden we in Nederland of België op zo een bord zetten?

- het gebrek aan schreeuwerige reclame van multinationals! Ook op de weg naar het hotel vind ik het gewoon leuk om naar de reclames te kijken. Ik ken er geen een! Ik weet niet of iemand "Grand Theft Auto" kent wat betreft reclameborden in het spel maar dit was soortgelijk. Pas na lange tijd zie ik reclame voor CocaCola, Samsung en Philips.

Het is wel jammer dat het zo regent. Net als tijdens onze eerste dagen in Nepal trekt er een typhoon over ons heen. Maar dit is erger en heviger. Het zou nog blijven regenen tot laat de volgende dag met de regen variërend tussen extreem hard en kei hard. We zien overstromingen, hele straten staan blank. Gelukkig zijn we goed voorzien met onze poncho's en s avonds halen we nog een parapluutje in een lokale mall.

We kopen er ook slippers van Scholl, zooo die zitten echt lekker! En maar 8 euro. Arti en ik hebben nu hetzelfde model. Voor mij wel een upgrade tov de simpele plankjes die ik nog had van in Costa Rica vorige jaar (toen voor het eerst in mijn leven een model die tussen je dikke teen en je lange teen gaat.

De volgende dag gaan we sightseeing doen in Yangon. Myanmar is een land van Buddhas, pagodes en tempels. Vandaag zien we de zittende buddha Nga Htat Gyi, de liggende buddha van Chaukhtatkyi en de Shwedagon pagode.

Ondanks de regen toch een veelbelovend begin van onze reis door Myanmar.

's Avonds stappen we op de bus om naar Bagan te reizen. Vliegen is relatief duur dus we zullen 6 nachten in een bus doorbrengen. Ik ben benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans Pieter en Arti

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 19062

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 01 Februari 2015

Onze Azië reis - A trip of a life time!

21 April 2014 - 22 Mei 2014

Indonesië

Landen bezocht: