Koh Mak - Reisverslag uit Ko Mak, Thailand van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu Koh Mak - Reisverslag uit Ko Mak, Thailand van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu

Koh Mak

Door: Hans Pieter Zevenhuizen & Arti Bholasingh

Blijf op de hoogte en volg Hans Pieter en Arti

04 December 2014 | Thailand, Ko Mak

We gaan naar Koh Mak. Koh mak is een klein eilandje nabij het iets meer bekende Koh Chang. Koh mak siert zich omdat het niet mega toeristisch is, veel kustplaatsen in Thailand wel. Juist na onze intensieve maar o zo leuke India en Nepal reis is het fijn om een aantal dagen te relaxen. Lekker niks. Oh ja en Bangkok niet te vergeten.

Voordat we Koh Mak kunnen bereiken moeten we, vanuit de Laem Ngop pier (5 uur met de bus van Ekemai bussstation in Bangkok), eerst een uur met een speedboot. Dat is al een avontuur opzich, met hoge snelheid scheren we langs talloze groene eilandjes. Daarna gaan we met de taxi naar het verblijf.

We hebben op tripadvisor een resortje gevonden aan een privestrandje met huisjes op paaltjes met zeezicht. We hebben er echt naar uitgekeken. Aangekomen zijn we aangenaam verrast. Het is kleinschalig en gezellig. Het strandje heeft hangmatten, de zee is rustig en je kan er snorkelen. Klein nadeel, je moet wel schoentjes aan als je de zee in gaat door alle scherpe stukje koraal.

Hans Pieter gaat het water in, ik bevind me in een hangmatje en doe een dutje. S avonds eten we wat en gaan er vroeg in.

De volgende dag staat er niets op het programma. Wil je zwemmen? Lekker zwemmen, Wil je snorkelen? Lekker snorkelen, Wil je lezen? Lekker lezen. Het is fijn om even te zijn en niet op pad te zijn. Het water is heerlijk en de rust is ontspannend. Het lijkt wel alsof het strand van ons is. Zo brengen we nog 2 dagen door.

Het snorkelen is heel mooi want er is een rif vlak voor het hotel. Aangezien het hotel zo kleinschalig is zijn we telkens helemaal alleen in het water. Alleen wij en de prachtige, kleurrijke vissen. Zo rustgevend.

Een avond wordt de rust verstoord door een enorme stortbui. Zelden hebben we het zo hard zien regenen. Gelukkig zaten we droog op het terras van onze houten hut op palen. Was wel indrukwekkend om te zien.

We gaan nog naar een ander strandje bij Lazy Days. Een resort iets verder op. Hier hoef je geen schoentjes aan en kan je zo het water in. Het bijzondere op dit strand is dat er meerdere palmbomen over het water groeien.

Ook doen we nog een wandeling naast het resort waar we verblijven. Gewoon een beetje de jungle in. De resort hond Lucy gaat met ons mee. Elke dag komt ze even gedag zeggen als we in het hangmatje of stoeltje liggen. Lucy is zo'n klein worsten hondje maar lijkt niet op een worst. We lopen door een stukje jungle en daarna een palmenbos. Daarna komen we weer uit op water. Een ander stukje strand. Het wordt al donker en we moeten weer terug. Terug gekomen loopt Lucy terug naar haar bekende plaats. Ze liep elke keer vooruit op ons en ik vraag me af of wij haar hebben uitgelaten of zij ons heeft uitgelaten.

Hans Pieter wordt door 'iets' gestoken in zijn vinger maar het valt mee. Nog wel een paar dagen pijn gehad maar het ging vanzelf weer weg.

Geen luxe, weinig faciliteiten.. gewoon een mooie hut aan een verlaten strand. Dat was alles wat we wilden en we genoten er van.

Na een aantal dagen lekker relaxen, zwemmen, in de hangmat hangen, lezen en best lekker eten zijn we weer klaar voor ons volgende avontuur. Een speedboot tocht en een busrit terug naar Bangkok staan ons te wachten. Daar onze paspoorten ophalen (met hopelijk onze toelating tot Myanmar er in) en dan vliegen we overmorgen naar Yangon!