Yesss, we made it!! - Reisverslag uit Delhi, India van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu Yesss, we made it!! - Reisverslag uit Delhi, India van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu

Yesss, we made it!!

Door: Arti Bholasingh

Blijf op de hoogte en volg Hans Pieter en Arti

16 September 2014 | India, Delhi

Onze reis is begonnen! Na een heerlijke lunch voorbereid door de Papa van HP worden we gedropt bij station Berchem. We pakken de trein naar de Luchthaven Zaventem. Ons avontuur komt steeds dichterbij. Spannend! In een half uur staan we op Zaventem. Nog even en dan vliegen we naar India. Wie had dat durven dromen en wat gaan we onze familie en vrienden missen.

We gaan ons bagage inchecken bij Qatar Airways. Alle papieren lijken in orde. Er wordt ons gevraagd om papieren mbt retourvlucht. Uhm, nee meneer die hebben we niet. We pakken namelijk de trein naar Nepal. Kunt u trein tickets overhandigen.? Uhm nee, we moeten die nog boeken. Sorry,  meneer, mevrouw, dan mag u niet aan boord. Wat!!!!??? Opeens staat het zweet op ons voorhoof, klopt ons hart in de keel, staan onze nekharen overeind.

De kans is groot dat India ons op de volgende vlucht retour zet als we niet kunnen aantonen dat  we het land uit gaan. Dit risico wil quatar niet nemen.

We staan nu voor de uitdaging om binnen 45 min een treinticket te boeken en de confirmatie te tonen aan Qatar Airways. Hoe gaan wij dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen met een kl*t* internet verbinding. Hans Pieter en Arti, even zitten, ademhalen, think think think. Diverse scenario's passeren de revue. Wonderlijk,  onze samenwerking in deze stress.

We bellen onze tour operator in Delhi. Wij vragen hen om het ticket te boeken en zsm te mailen. We zijn nog niet gerust gesteld. Pas als we op het vliegtuig zitten.

Nog 9 minuten voordat de bali sluit. Nu is het zweten, wel of niet, wel of niet. Pfff, we zijn iig klaargestoomd voor de reis. Er zullen nog vele uitdagingen zoals deze komen.

Er komt een mail binnen, het is een voorstel waar we mee akkoord zijn gegaan. Maar geen confirmatie, niet goed genoeg voor Qatar. De tijd tikt voorbij, er komt geen confirmatie.

2 minuten, we leggen nogmaals aan de manager uit dat de confirmatie onderweg is. Na wat vriendelijk aandringen mogen we de bagage inchecken en gaan boarden. Wel even een disclaimer ondertekenen,  Qatar airways is vrijgesteld van welke verantwoordelijkheden dan ook. Alles bla bla op eigen risico van HP en RT.

Yesss we made it!! We zijn aan boord. Bestemming New Delhi met transfer in Doha. De vlucht verloopt verder rustig en vlot.

• 21 September 2014 - 11:08

Monique:

Wat een spannend begin! ! Gelukkig goed verlopen en de foto's zien er goed uit. Geniet van elkaar xxxxx

• 24 September 2014 - 01:14

Eric Z:

Wauw, lekkere start..... MAARRRRR jullie zijn onderweg!!!