Het leven op de Ashram, mijn eerste dagen op Bali - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu Het leven op de Ashram, mijn eerste dagen op Bali - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu

Het leven op de Ashram, mijn eerste dagen op Bali

Door: Hans Pieter Zevenhuizen

Blijf op de hoogte en volg Hans Pieter en Arti

02 Mei 2014 | Indonesië, Mengwi


Het was iets na 4u s middags toen ik de deur van mijn appartement in Antwerpen achter me dicht trok, klaar voor mijn eerste reis naar Azië en mijn eerste reis samen met Arti.

Zo'n 21 uur later kwam ik, na een voorspoedige maar lange reis, aan op de luchthaven van Bali. Na de laatste douane formaliteiten kwam ik in de aankomsthal en daar, verrassing, stond Arti me al op te wachten! Ons avontuur samen kon beginnen!

Eerste bestemming: de Ashram waar Arti al een weekje verbleef. Zo mooi! De ashram zorgt voor onderwijs voor kleine kinderen en ze nemen een aantal kansarme kinderen op in hun midden waar ze meehelpen in het dagelijks leven en onderwijs krijgen. Ondertussen leren ze Engels door met de gasten om te gaan. De Ashram heeft een beperkt aantal huisjes voor bezoekers, waardoor ze net wat inkomsten binnen krijgen om weer te zorgen voor onderwijs en eten voor de kinderen. Helemaal non-profit..

Heel mooi en aardig maar hoe heb ik het beleefd? Nou, het was een geweldige ervaring! Ik wist niet dat vegetarisch zo lekker kon zijn!! En heerlijk dat we thuis zoveel luxe hebben hoor maar hebben we het echt nodig? Nee joh.. Heerlijk verfrissende koude douche en scheren doe je gewoon met de camera van je gsm. In mijn kamer was ik de gast van een grote Tokeh, een grote gecko hagedis. Leuk beest maar hij liet wel grote hopen achter, als je begrijpt wat ik bedoel, gelukkig vielen die naast het bed en niet er op :P

Zoals sommigen weten wil ik dit jaar opnieuw de 100km van de dodentocht volbrengen. Ik heb het idee opgevat om daarmee deze ashram te gaan steunen en kansarme kinderen heel concreet een toekomst te geven.

Ik ben wel heel uitgebreid aan het schrijven... Wat waren de hoogtepunten? Een heerlijke dagtrip naar White Sandy Beach met onderweg snorkelen boven de koralen.. S avonds onze reisplannen maken en verhalen met elkaar delen onder het genot van heerlijke Balinese rose wijn in de tuin van "Vincent's", een tocht door Oost Bali maken met vooral de mooie watertuinen van Tirtta Ganga en Ujung als topattracties, en gewoon het deel uitmaken van de ashram: om 4u30 de wekker voor het ochtendgebed, zittend op je kussen in een kring genieten van vegetarische gerechten en het eten doorgeven en delen..

De gasten en leden zijn van de ashram zijn verscheiden: oud en jong, vrouw en man, en ze komen van over heel de wereld.. De redenen die ze naar de ashram brengen zijn ook zeer divers.. Maar ze delen allemaal wel een heel mooi gedachtengoed. Ik begrijp helemaal dat Arti hier zo een geweldige tijd had.

Met een beetje spijt in het hart afscheid genomen van de Ashram en dan toch vooral met heel veel zin in wat komen gaat de taxi in..

Na bijna 3 uur rijden kwamen we vandaag aan in een mooi hotel in de bergen bij Singaraja..

Hoe dat ons is vergaan zal Arti in een volgend verhaal met je delen.

  • 02 Mei 2014 - 18:15

    Marc Van Renterghem :

    Hallo beide,

    Dit is boeiende badlectuur :)
    Vooral blijven schrijven en geniet van jullie reis met vele avonturen.

    Groetjes
    Marc

  • 03 Mei 2014 - 14:39

    Hans Pietet:

    Hey Marc! wat leuk dat je ons volgt en bedankt voor de motivatie om te blijven schrijven!

  • 04 Mei 2014 - 19:10

    Elly:

    Hallo! Gisteren iemand gesproken die helemaal lyrisch was van Sulawesi. Daar gingen jullie toch ook maar toe? Leuk om jullie verhalen te lezen! Is het warm? Nog aparte dieren of insecten gezien?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Mengwi

Hans Pieter en Arti

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 19064

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 01 Februari 2015

Onze Azië reis - A trip of a life time!

21 April 2014 - 22 Mei 2014

Indonesië

Landen bezocht: