Deel 2 van de reis is begonnen! - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu Deel 2 van de reis is begonnen! - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Hans Pieter en Arti - WaarBenJij.nu

Deel 2 van de reis is begonnen!

Door: Arti Bholasingh

Blijf op de hoogte en volg Hans Pieter en Arti

01 Mei 2014 | Indonesië, Mengwi

De volgende morgen vertel ik mijn avontuur met het muurtje aan Anna Myrte en we liggen dubbel. Toch maar aan Koman vragen hoe laat de Poort dicht gaat. Hij vertelt dat er geen vaste tijden en dat de poort wel dicht is maar niet op slot gaat...hmm ow ok grrrr!!

We gaan op zoek naar een kleermaker om onze kleding te laten maken. We worden door Koman afgezet bij het kleding winkeltje en zullen daarna te voet terug gaan. In het winkeltje zit een vrij gezette vrouw die ons graag wil helpen. Ze gaat een kleermaker bellen..huh we zijn er toch al...hmm...blijkt dat de kleermaker op ceremonie is en pas in de middag pas tijd heeft. Ik heb voor de middag andere plannen. Een scrub en facial, daarna naar de luchthaven. Ik kijk in ubud nog wel voor een kleermmaker. Het kost daadwerkelijk niks..Anna Myrte heeft in Klungung een kabaya laten maken voor 50000 rupiahs. Dat is ongeveer 3 euro.

Ik ga nog verder wat winkeltjes bezoeken en lunchen. Daarna m'n behandelingen en om 16.00 naar de luchthaven. We gaan wat eerder zodat we nog ff kunnen eten bij een Warung en een foto kunnen maken van het beeld van Mahabharat.

Het Mahabharat beeld is levensgroot. Voor mijn gevoel kan het elk moment tot leven komen. Prachtig!! Zo groot en levensecht. Echt de moeite waard. Het is een rijtuig met vier paarden en drie vechten de mannen erop. 5 meter hoog en 20 meter lang als het niet meer is. Aan de gezichtsuitdrukkingen kun je zien dat ze in oorlog zijn.

Op de luchthaven is HP verrast. Hij had niet verwacht dat ik mee zou komen. Van Candidasa naar Denpasar is 2 uur rijden maar voor mij zeker de moeite waard. Terug op de Ashram krijgt hij zijn huisje toegewezen. Hij is mijn buurman :) Op de Ashram mogen ongetrouwde koppels niet in 1 huisje.

De volgende dag gaan we naar het strand. Het is de eerste dag van zijn en we besluiten deze relax door te brengen op Pasir Puti: Sandy White Beach. Eerst snorkelen. Het water is heerlijk en we zien Dori, Nemo's friend. Wat een mooie vissen in allerlei kleurtjes.

Terug op de Ashram even opfrissen en daarna naar Vincent's om onze reis verder te plannen. We blijven tot vrijdag op de Ashram en daarna gaan we 2 dagen naar het Shanti hotel. Dit moet geweldig zijn met een mooi uitzicht vanuit de kamer. Vincent's heeft een hele mooie tuin met loungie jazz muziek.

De volgende dag zullen we naar Tenganan en Amlapura gaan.

• 01 Mei 2014 - 05:05

Ildiko:

I'm really happy to read that you are having a great time in Bali! It is a beautiful place, we had our honeymoon there ;)
    Enjoy your stay! I'm looking forward to reading the new adventures!
    Hugs to both of you!
    Ildiko

• 06 Mei 2014 - 10:18

Bella:

Hey Arti-Baby, heel leuk om jouw verhalen te volgen en zo ook een andere kant van jou te zien. Wat een ervaring daar, inclusief je angstmomentje. Dat je die poort toch niet even geprobeerd hebt, zo eigenwijs had ik jou wel ingeschat ;-). Maar heel veel plezier verder met mannetje erbij, genieten en veel leuke en mooie dingen zien. Ik blijf jullie volgen! XXXx, ok, een kleintje ook voor HP dan

• 08 Mei 2014 - 10:22

Hans Pieter En Arti :

HI ildiko! How are you! Bali is really beautiful, the perfect place for a honeymoon and adventures. Great that you are following us! I really like it. Hugs from the both of us xx

Tags: bali, Candidasa